söndag 21 juni 2009

25 årsfest

Igår hade vi 25 års fest för mig.
Vi blev 20 st med oss inräknat. Först när alla kom så fick dom vad dom ville ha att dricka
sen lite mingel och tilltugg.
Vi hade dukat fram 3 olika meloner, egengjorda rosmarin grissini, lufttorkad skinka, salami och oliver.
Grillade marinerad karré och flinta stek och även annanas och majs. På alla 3 borden stog det även stor salladsskål. Tomat, mozzaralla, basilika sallad dukades även fram *mums* :-)
Hade väldigt roligt. Vi åt och pratade hela tiden.
Varje gång vi skulle skåla så lyckades mitt glas vara tomt med :-) Men det blev snabbt på fyllt.

P-O och tobbe hade knåpat ihop ett musikquiz med låtar och frågor om mig. Som jag skrattade!
Paket blev det oxå. Fick presentkort på Cervera som jag hade önskat mig.
Så sammanlagt blev det 900 kr, 200 kr löst, en ½ dag på asian spa i varberg, liten flaska rosé vin och en hängande ljuslykta som ett hjärta. Fick även blommor!
En väldigt fin bukett från en granne som inte var med på festen :-)
Tack för alla fina presenter!!

Sen blev det såklart tårta med. Hade gjort dom dagen innan och haft dom i frusen. Väldigt smidigt. Båda tårtorna försvann i rasande fart :-)
Lite singstar han vi oxå med. Sen började klockan bli mycket och en efter en började dom droppa av. Sista gästen gick hem vid 1 tror jag. Sen var det sängen direkt.

Hade tänkt att gå ut på krogen på kvällen. Men Cassandra som var hos farmor hade hemmlängtan och kunde inte sova så hon kom hem igen vid 23 tiden tror jag. Men Mio sov kvar så skönt.

Blev bara bilder på maten med våran kamera

Snaks innan

Och tårtorna

1 kommentar:

E sa...

det var så mysigt :) tack själv! och grattis än en gång vännen!