onsdag 29 december 2010

sjukskriven

Har haft ont i min vänstra tumme i någon vecka och det blev bara värre och värre.
Den blev dubbelt så stor, röd, varm och stenhård.
Har haft väldigt ont och har ätit ibumentin, men det är knappt så det har hjälpt!
Haft svårt att sova på natten för det har gjort så ont.
Och så klart händer sånt här när det är jul och inte öppet hos läkaren. Jag tog mig igenom nattstägningen i söndags på jobbet, men det var knappt.
Så i måndags ringde jag doktor och fick en tid redan kl 15.20. Så skönt.

Där fick jag höra att jag hade en rejäl infektion i tummen. Jag fick tabletter med pencillin som jag ska äta i 10 dagar. Skulle även köpa läkarsprit som jag ska doppa tummen i 20 min per gång.
Sen sa hon nåt som jag tyckte var lite läskigt. Att ifall man inte tar det lungt och bara vilar så kan infektionen sprida sig. Så nu är jag sjukskriven året ut och blev ordinerad att sitta och läsa eller titta på tv.

Men jag känner mig redan uttråkad. Vill göra nått!!

Och tyvärr har tummen inte blivit bättre och då sa hon att jag skulle ringa igen och få komma in så jag får bedövning i tummen så dom kan skära i den och varet kommer ut. Usch jag vill inte!!

1 kommentar:

alma sa...

Hoppas det ger sig snart och du slipper skära. Kontakta läkaren så får du reda på vad som är bäst att göra. Vilka fina kakor du har bakat. KRAM.