lördag 20 december 2008

Barnkalas

P-O´s första semesterdag idag, skönt! Han är ledig enda till den 5 januari nu :-)
Idag har jag och Cassandra på barnkalas hos Alva och hennes kompis Elias som båda fylde 1 år :-)
Hade följe med Anette och Loke dit, tog deras bil. Så vi slapp åka med två.
Mio fick följa med pappa och titta på fotboll hos morfar.

Iförrgår på kvällen så vaknade Mio och ville inte somna om så han fick följa med ner till tv:n och ligga på sin filt.
Efter ett tag så hade han lagt sig på mage istället och började leka. Men helt plötsligt så började han att spy som en fontän, det bara stog rätt ut. usch det var verkligen inte roligt att se!!
Men han verkade inte besvärad av det, men i badet blev det med han.
Tog feber på han efter badet och då hade han 38,7.
Natten var bra och ingen mer feber på morgonen. Men den kom tillbaks på em.
Men ingen mer spya.

Men så idag efter kalaset så gick jag och cassandra till mina förldrar med och umgick lite tills P-O skulle bli klar. Nästan precis innan vi ska gå hem så spyr Mio jätte mycket rakt ut på hela mig när jag håller han framför mig.
Ända upp på halsen och det ran ner i uringningen på linnet och ända ner på byxorna.
Tur man har nära hem, P-O fick gå hem och hämta kläder till mig medans jag gick upp och lånade duschen. Stackaren!
Ingen mer spya och ingen feber idag heller.
Vet inte om det är magsjuka eller något annat?!

Nu ska jag gå och lägga mig.
Imorgon blir det till att hugga gran.


Grattis kortet till Elias


Kortet till Alva

Inga kommentarer: