måndag 15 februari 2010

Eksem

Har vart hos doktorn idag för att han skulle kolla upp mina eksem som jag har fått på benen.
Det kliar väldigt mycket så nu har jag börjat att klia hål på dom och dom har blivit rödare och större!
Han visste inte vad det var men jag fick kortisonsalvor en stark och en lite mildare.
Sen tog han även en bit h
d från eksemet för att skicka på annalys för att se vad det kan vara.
Får svar om ca 1 månad. Så det är bara att vänta och se och hoppas på att salvan hjälper nu.


Mina eksem på benet. Syns inte så bra här.



Mitt stackars knäveck!

4 kommentarer:

Rosanna sa...

Huuva, hoppas eksemen går över fort!

alma sa...

Det ser jobbigt ut. Hoppas klådan släpper av salvan. Kram

Sara sa...

hej jag skulle vilja veta om jag kan få höra ditt svar var det var för något, för jag har nämligen fått något exakt liknande. är väldigt tacksam för ett svar :)

zetika sa...

Hej sara.
Fick bara som svar att det var eksem. Jag fick det mest på höst/vinter när det var torrare och kallare ute.
Fick smörja med en kortison salva och även en mjukgörande salva.
Har du kollat upp det hos doktorn? Fått någon salva?