söndag 28 februari 2010

Gris...!

Igår fick vi hem 1/4 gris som Anette hade köpt genom en jobbar kompis.

Så nu är verkligen hela frysen full =)

Det var inte dyrt heller. Betalade 600 kr för 27 kilo.

Fick väldigt mycket bra och användbart kött.

Flintastek, karreskivor, kottletskivor, skinkstek, fläskfilé, grytbitar, revben mm

Så igår kväll blev det revben till kvällsmat och idag jag göra en gryta =)

Jag bakade även lite igår. För idag skulle mamma, pappa, Ingegerd, Tobbe, Kristofer, Anette & Loke komma på besök vi skulle prata om London resan som vi ska göra i augusti.

Så nu har vi bokat hotellet.

Jag hade bakat kola kakor och peanut butter cupcakes både små och stora.




Allt kött sorterat.


Jag bakar


Stora cupcakes


Små cupcakes


Kola kakor

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Vilka härliga bakverk!!! Jag får titta....försöker dra ner på mitt kak- och godis intag.
Kram

reggi sa...

muuums! :)
tänk om man kunde baka som du erika!! ;P