tisdag 16 mars 2010

Ingen bra start

Denna veckan började inte såbra. Igår skulle jag stänga köket på jobbet.

Vi hade haft mycket och göra så jag var trött och lite stressad. Klockan var ca 23

Höll på inne i kylen, när jag gick ut så smällde jag igen dörren som jag brukar göra.

Men denna gången så kom min tumme i vägen. Så tummen var i "låset" till köksdörren när den smällde igen. Det gjorde så ont så jag trodde att jag skulle svimma och som det blöde.

Tillsut mådde jag så illa av smärta så Axel och Therese sa åt mig att åka hem.

Det var inte lätt att byta kläder med bara en hand.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att höra vad jag skulle göra.

Dom skulle ringa upp om ca 9 minuter, 40 min (!!) senare så ringer dom.

Hon säger att jag ska kyla ner tummen och ta en värktablett.

Om jag fortfarande hade ont idag så skulle jag kontakta min läkare så det gjorde jag imorse.

Så kl 13 satt jag hos doktorn och hans första kommentar var "åh herre jävlar" haha

Men han sa att inget var brutet men rejält mörbultad. Jag fick tummen lindad.

Cassandra tycker att det ser ut som en ballong på min tumme =)

Så idag blir det ingen stägning utan ett litet pass över kvällsrushen i service.

Och i morgon är jag ledig.




En klämmd tumme


Tummen med bandaget

3 kommentarer:

underbaringar sa...

Men oj! Din stackare, fy vilken blodblåsa :-o Förstår om det där gjorde ONT!!! Krya på dig och tummen!

Tina sa...

Fy erika, det bara vänder sig i magen på mig när jag tänker på den där hemska dörren, din stackare.. tur att tummen sitter kvar och att den inte var bruten!! Kram

fia sa...

MEN GUUUUD människa!!!! AJ AJ AJ, vill inte byta!!!=)
Kramkram!