måndag 20 september 2010

Tårtmässa

I Lördags var jag och mamma på tårtmässa i kungälv.

Så mycket fina tårtor!! Det var inte en så stor mässa, men det kändes skönt.

Annars blir det lätt att det blir för mycket och man känner sig bara trött i huvudet.

Nu kände jag mig full av ideér och energi =)

Stod länge och tittade på Ruth Wyld från England. Hon var verkligen jätte duktigt.

Hon berättade hela tiden vad hon gjorde och varför hon gjorde så. Förklarade verkligen bra.

Dom hade ett litet fik inne på mässan där vi åt en lätt lunch.

Verkligen billiga priser. Och medans vi åt så kollade vi på en dvd om hur man kunde göra en kyrka i

sugerpaste =) Ingen tid att förlora.

Sen blev det även shopping såklart. Jag köpte 3 förpackningar med patchwork cutters.

Det är som utstickare. Köpte fjärilar, hjärtan och blommor. Och sen även lite pulverfärg så man kan måla

det man stansar ut.

Snäll mamma som jag har så betalade hon en av förpacningarna =)

Iförrgår så gjorde jag en mexican paste som dom kallar det. Ska typ vara som modelleringsdeg.

Den var väldigt lätt att göra men tycker inte att den var så bra. Får se om jag ger den fler chanser eller återgår till MMF.

Kommer lite bilder på några dekorationer som jag har gjort idag.





Blev inte direkt nöjd med någon av dom.
Men det var bara första gången.
Tycker att det var svårt att måla så att det såg snyggt ut.

Inga kommentarer: