måndag 22 september 2008

Uppdatering

Oj nu var det ett tag sen man skrev.
I Torsdags hade jag fullt upp så jag han aldrig skriva något.
På em var Jag, Cassandra, Mio, Sofia, Nova & Zion hon Emma W & Alva.
Hon bjöd på en väldigt god kladdkaka (jag som inte ens gillar kladdkaka) och bullar :-) satt och pratade i några timmar och hade väldigt trevligt.
Sen var det dags att åka hem och fixa kvällsmat och lägga barnen. För att sen packa det sista!

I Fredags bar det av till sthlm. Och som tur var hade vi köpt en dvd till Cassandra. Och mamma hade spelat in massa nya Dora :-) Så vi klarade oss hela vägen. Mio han bara sov och sov :-)
Vi kom fram vid kl 16 till hotellet ungefär, efter att ha snurrat runt i nacka några gånger.

På Lördagen passade vi på att åka in till stan för att hitta present till Loke som skulle ha namnfest på em. Vi köpte en häftig svart spargris med en döskalle på och även en Nappburk från Cult Design.
Dom blev glad för presenterna :-) Verkar som vi träffade rätt.
Hittade inte något annat på stan.
Men Cassandra tyckte att det var roligast att åka buss och tunnelbana :-D
Namnfesten skulle vara ute i saltsjöbo tror jag det var. Hos Anettes bror. Verkligen ett jättefint hus han och hans familj bodde i. Stort och ljust.
Dom hade även en stooor studsmatta som Cassandra var på nästan hela tiden :-)

På Söndagen var det dags att packa och åka hem igen. På vägen hem åkte vi förbi skärholmen och kollade runt lite i affärerna och hittade äntligen en tunn mössa till Mio :-)
Köpte även en fin kjol till Cassandra som jag har kollat på några gånger.
Sen en snabbis in på IKEA med och köpte lite småsaker och passade på att äta lunch.
Jag var jätte trött när vi satte oss i bilen igen och hade så ont i huvudet. Men sov lite i bilen så var det bättre sen :-)
Kom inte hem förens vid 19.30 igår. Då var vi trött och hungriga allihopa. Åt lite mackor och sen nattade barnen.
P-O nattade och jag fixade med all tvätt som hade blivit när vi var borta.

Måndag och vardagen har kommit ikapp oss. Cassandra var såklart trött idag när vi skulle gå upp till dagis. Men det blev bra med lite frukost i magen.
Har handlat idag, det ekade tomt i kylen när vi kom hem igår.
Och på em var det rytmik för Mio och gympa för Cassandra som stog på schemat :-)
Hon älskar verkligen sin gymnastik och längtar efter det hela veckan.
Det blev mackor till kvällsmat idag med eftersom det blev så sent efter gympan. Och P-O slutade kl 19 idag.
Båda barnen sov vid 19.15
P-O kom hem en snabbis för att äta lite och sen gå till innebandyn. Jag har tittat lite på tv och tagit det lungt. Njutit av tystnaden :-)

Nu är det dags för sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va ni oxå på IKEA i söndags.. jag och min mamma med :)