onsdag 18 februari 2009

Längesen

Det var ett tag sen jag skrev här nu. Har bara inte blivit så att jag har skrivit något. Har knappt suttit vid datorn på flera dagar. Bara små stunder.

I Lördags när det var alla hjärtans dag så hade vi gäster. Tobias & Sara kom till oss på eftermiddagen. Dom skulle även sova över eftersom dom bor i Linköping.
Dom kom med en fin kruka från cultdesign med en rosa blomma :-) och en flaska med jordgubbs vin tror jag det var.
Vi spelade singstar på em och hade det roligt. Cassandra fick ett happy meal från mcdonalds, hon ville inte äta vår mat och ville gå och lägga sig tidigt.
När hon hade ätit lite och sjungt singstar så tog alla en paus och jag gick och nattade Cassandra och dom andra hjälptes åt att göra mat. Lax och kikärter med lite blandat tillbehör.
Kvällen fortsatte med brädspelet "absolut överrens" hur kul som helst är det. Vi kunde inte slita oss och klockan blev närmre 24 inann vi kom i säng.

På söndagen så vaknade barnen tidigt som vanligt. Men P-O är så snäll och går upp och tar dom då, så jag fick sova vidare så min huvudvärk skulle gå över. När jag kom ner var frukosten framtagen :-)
Åt frukost i lugn och ro med gästerna!
Sen kände vi för en promenad, så vi gick ner mot stan och sen doktorspromenaden och över fajans för att sen gå hem. Cassandra tyckte att det var jättekallt och var lessen nästan hela vägen. Men det blev bra när hon fick varm choklad hemma!


Som vanligt glömmer jag att ta kort.
Kommer bara ihåg att ta kort på efterrätten!

2 kommentarer:

mormor-farmor sa...

Efterrätten ser god ut. Vad är den gjord av?

Anonym sa...

Gud du ska va glad att P-O går upp och tar barnen så du får sova. Det gör inte kristofer, vi delade på det i början men nu har han inte gått upp på flera månader, det är jag som går upp med Loke varje morgon. Är så trött ibland så vet inte var jag ska ta vägen..