tisdag 13 januari 2009

Köksrenoveringen börjar

Idag var det P-Os lediga dag och Cassandras första dag på dagis.
Jag har inte kunnat sovit inatt, tog långt tid innan jag somnade och vaknade redan kl 2 igen och kunde inte somna om samma visa vid kl 5. Vaknade sen utav Mio 6.30 och fick gå upp med han. Har haft migrän hela dagen, men den släppte äntligen på kvällen!
Men har inte legat på latsidan för det.

Direkt efter att Cassandra hade lämnats på dagis i regnet så började vi med att riva ner panelen och även "kupan" ovanför fläkten så vi kunde måla klart taket.
Kl 10 skulle jag iväg ner på stan till synsam och även köpa en almenacka. Såg ut som ett katastrofomreåde när jah körde hemmifrån men när jag kom hem 1 timme senare så var det riktigt iordning och jag kunde laga lunch.

Efter lunchen åkte vi och kollade på tapeter, hade sett en lite snabbt en annan dom jag som verkligen fastnade för. Men nu när jag såg den igen så insåg jag att den passar inte in i köket där vi inte ska tapetsera några stora ytor. Men hittade en annan som vi har bestämt oss för :-)

Sen åkte vi till cheapy för att kolla på värmeslingor som vi ska ha under golvet, så det blir varmt och skönt! Dom ska inhandlas imorgon :-)
Taket blev hel färdigt nu ikväll. Skönt.
Känns som att vi tar oss sakta men säkert framåt.

Slänger in lite bilder från idag.


Köket innan rivningen


Innan panelen ska bort


Mio inspekterar arbetet. Det var mycket
spännande


Ännu mer spalje


Nu är kupan borta och taket målat!


Spaljen borta!


Och även här.


Tapeten vi ska ha. Den är svart och röd, lite
svårt att se här!
Sov gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad duktigt ni jobbar på!
och skitsnyggt tapetval! :)

Anonym sa...

Cool tapet, den såg jag på en bild på facebook, en kompis hade den :)

underbaringar sa...

Du har fått en Award av mig i min blogg :)

Anonym sa...

Du har fått en Award av mig också inne i min blogg :-)