lördag 31 januari 2009

Lägga golv!

Igår var P-O ledig så då blev det att fixa lite i köket igen.
Vi började med att plocka ut allt från köket och dammsuga och torka golvet.
Sen skulle en svart "gummi matta" läggas ut på hela golvet, och sen på det skulle värmeslingorna. Kl 15 skulle vår elektriker komma och kolla så vi hade lagt värmeslingorna bra. Eftersom man inte skulle gå för mycket på värmeslingorna. Så kunde vi inte heller laga mat, så vi gick ner till stan och tog en hamburgare på Burger inn.

Efter att elektriken hade vart och kollat. (Han kom närme 16.30) Så började vi att lägga ut golvet. Eller jag ska kanske säga P-O för jag gjorde inte så mycket. Mio var jätte trött så jag satte mig med han i soffan och han somnade även ifall P-O sågade och bankade.
Det blev till att värma matlådor till kvällsmat.
Cassandra hade åkt en liten stund med Tobbe hem till dom. Så hon kom hem vid 19.30 ca då gick jag och nattade henne och somnade då.
Var väldigt trött och stördes inte utav att P-O jobbade där nere (P-O använde hörselskydd när han sågade så det lät väldigt mycket)
Han hade hunnit färdigt nästan allt igår. Men tog det sista i dag på fm.
Här nedan för kommer det i lite steg.


"Gummimattan lägg ut"

Utlagd på hela govet

Värmesligorna på plats

Börjar lägga ut golvet


Golvet färdigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt golv!!