tisdag 31 mars 2009

Uppdatering

Har inte hunnit sitta vid datorn nånting. Så det har inte blivit mycket bloggande.
I Söndags åkte jag & P-O till IKEA. Barnen fick vara hos farmor.
Ställde även ut bil barnstolarna där så vi skulle få med oss allt vi skulle ha.
Nu var det dax att köpa skåpen till andra sidan köket. Alltså till sidan där spisen och diskbänken är. Det var ganska mycket folk. Många som ville ha hjälp så det tog lite tid. Sen skulle vi plocka ihop alla sakerna med. Fick ta 2 stora vagnar. Skönt att barnen slapp följa med!!

På måndagen när vi hade skruvat upp skåpen, såg vi att vi hade tagit fel mått på skåpen till bardisken. Tog 80 istället för 60. Men gjorde inte så mycket. Ska ändå ha dom till andra sidan.

Så idag åkte jag själv till IKEA för att byta 2 st 80 skåp mot 2 60 skåp istället. Tog även en vinhylla att ha på kanten då.
Körde helt själv till IKEA i Göteborg. Och handlade det jag skulle ha. Sen körde jag hem. In i området (som jag aldrig har gjort, tycker det är så smalt) lastade in det jag hade handlat. Och sen körde jag ut från området med. Kände mig stolt sen att jag hade klarat det det själv :-)
P-O var hemma med barnen och försökte få ordning på kaoset här.
När jag kom hem så började han att skrva ihop möblerna till bardisken igen. Så nu är dom ihop skruvade. Ska se ifall vi hinner sätta fast dom imorgon när han har kommit hem.

Vi har möblerat om här hemma lite nu med.
Den stora datorn fick flytta ner till hallen under trappan. Så att Mio fick kontoret som rum istället. Känns faktiskt väldigt bra.
Ska se om jag hinner ta kort på det imorgon. Är inte så mycket i hans rum. Bokhyllorna fick stå kvar och även mitt pysselbord så länge. Sen har vi tagit in hans säng och hans leksaker :-)

Har passat på nu på em när det har vart fint väder att fixa lite i trädgården. Har satt ute lite vår blommor. Köpte även ett nya utemöbler till framsidan på IKEA. Väldigt nöjd!


Nya utemöblerna


Roserna som jag köpte i Lördags


Närbild

1 kommentar:

elska sa...

Wow vad duktig du är som grejade allt själv. =)