fredag 24 april 2009

Ännu mera irriterad

Om det nu är möjligt så var jag ännu mer irriterad igår kväll, efter att P-O har pratat med IKEA.
När man beställer en personlig bänkskiva ifrån IKEA så är det väldigt viktigt att man ska gå igenom vad man har beställt med säljaren flera gånger för att inget ska bli fel. Eftersom att det inte går att ångra.
Det gjorde även vi och skrev på ett papper som man måste göra på deras villkor.
Än så länge är allt ok.
Men nu när vi endå fick fel och det inte är vårt fel eftersom vi inte har fått det vi har beställt.
Så blev allt så mycket mer krångligt. Ditt vi ringde igår kunde dom inte ge några direkta svar. För det var inte dom som hade hand om det för det var demokratiskt fick vi höra.

Så vi fick som svar att vi ska ta kort på dom olika listerna och skicka det till en email adress.
(Gjorde jag innan. Fick svar där det stog att dom svarar inom 2 arbetsdagar)
P-O sa även att det känns ju lite olustigt för oss nu när allt var så noga när vi beställde det och det ändå kan bli fel. Vi skulle göra så mycket som möjligt på köket ni i helgen.
Så vi önskar någon kompensation. Eftersom en ny bänkskiva tar ca 2-3 veckor!!

IKEA startade en kampanj precis 1 vecka efter att vi hade köpt kök för 20 000 kr att om man handlar kök för 10 000 kr så får man 1000 kr till annat.
Så vi frågade om vi kunde få 2000 kr då som en kompensiton. Men det hade dom inte heller hand om.
Så vi fick en adress som vi ska skriva till sen (om) vi får en ny bänkskiva när dom har ut rätt allt!
Gud jag blir helt matt i kroppen efter allt detta!!!

Massa svammel hoppas att det var någon som förstog


Dom olika listerna. vi ska ha den som är högtsupp!

1 kommentar:

Anette sa...

Ja den som är högst upp var ju lätt snyggare än den andra. Och det var ju alldeles för stor skillnad på dom för att man skulle kunna behålla den som är fel men rätt ska ju va rätt så hoppas nu det går bra för er och att ni får kompensation.