fredag 24 april 2009

Rått jakt

Idag fick jag en chock när vi skulle gå till dagis. När jag öppnar dörren ut för att köra ut Cassandras cykel och Mios vagn så ser jag en stor vit katt på vår gård. Som inte bryr sig alls att jag skulle gå ut, men sen hörde jag även "pip pip pip" och ser en stor råtta utanför dörren.
Usch stänger dörren fort igen och funderar på hur vi ska komma ut.
När jag öppnar igen så ser jag inte den.
Men katten avslöjade vart den var. Den hade lagt sig under vår trappa nedanför dörren *ryser*
Vi skyndar oss ut för att gå till dagis och jag funderar på hur jag ska bli av med den.
När jag är på väg hem så ser jag våran vaktmästare så jag pratar med han och sa att jag hade sett en råtta.
Han frågade var och jag sa hemma under trappan. Där du ser 3 katter sa jag :-)
han tog hand om råttan. Så nu slipper vi den. Skönt när man har vaktmästare som gör det åt en :-)

Inga kommentarer: